Дисципліна "Загальна екологія" викладається  на ІІІ курсі в 5 та 6-му семестрах  для здобувачів вищої освіти першого бакалаврського рівня галузі знань 09 Біологія  спеціальності  091 Біологія (Лекцій - 16 год., лабораторних робіт - 18 год., практичних робіт – 8 год.,  самостійної роботи - 63 год.) та галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності  014  Середня освіта (Біологія та здоров'я людини)  (Лекцій - 16 год., лабораторних робіт - 18 год., практичних робіт – 8 год.,  самостійної роботи - 63 год.). 

 Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Загальна екологія» є формування загального уявлення про структурну організацію і особливості функціонування біосфери, екосистем, популяцій, а також сприяння розвитку у студентів розуміння особистої відповідальності за наслідки антропічного впливу на стан природного середовища.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Загальна екологія» є

–          ознайомлення студентів з предметом та методами, сучасними напрямками екологічних досліджень, їх прикладним значенням;

–          формування у студентів понятійного апарату сучасної екологічної науки;

–          поглиблення знань студентів щодо зв’язків організмів та їх угруповань із середовищем існування;

–          формування у студентів власного ставлення до екологічних проблем на основі отриманих екологічних знань та певних наукових фактів;

–          використання різних методів у екологічних дослідженнях.

Вивчення курсу передбачає формування у студентів знань про:

–                   стан та сучасну проблематику наукових досліджень в галузі екології, використання різних методів досліджень;

–                   усвідомлення загальних особливостей взаємодії організмів і угруповань із середовищем існування, пристосувань до впливу певних екологічних факторів;

–                   знання принципів організації та функціонування екосистем;

–                   визначення можливостей практичного застосування інформації про стан екосистем для їх охорони, розробки наукових засад раціонального використання природних ресурсів.