Програма нормативної навчальної дисципліни _Теоретичні основи музичного тезаурусу_ складена відповідно до освітньо-наукової програми підготовки фахівців освітнього рівня «магістр», галузі знань ___02 культура і мистецтво__  спеціальності _____025 музичне мистецтво____.

 Предмет вивчення навчальної дисципліни – музичний тезаурусу як сховище музичних знань, що зберігаються в усній і письмовій формах та поділяються на дві категорії: знання музики й знання про музику.

 Міждисциплінарні зв’язки: основний музичний інструмент; музичне виконавство за кваліфікацією; колективні форми музичного виконавства; практикум за кваліфікацією; методика викладання дисциплін кваліфікації; історія виконавського мистецтва.

Дисципліна «Теоретичні основи музичного тезаурусу» відповідає структурно-логічній схемі навчального плану підготовки магістрів; вивчається в комплексі з іншими дисциплінами циклів професійної та практичної підготовки зі спеціальності «Музичне мистецтво» і забезпечує підготовку майбутніх викладачів музики до творчої, концертної та педагогічної діяльності.

 Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Теоретичні основи музичного тезаурусу» є оволодіння майбутніми викладачами музичного мистецтва знаннями щодо особливостей музичного тезаурусу, формування у них художньо-творчого мислення в контексті сучасних досягнень мистецтвознавства на основі знань світової й української музичної культури, творчої діяльності видатних композиторів і виконавців; підвищення рівня музичної компетентності та професійної культури майбутніх фахівців.

 Основними завданнями вивчення дисципліни «Теоретичні основи музичного тезаурусу» є формування у студентів знань щодо суті та змісту музичного тезаурусу, умінь і навичок, які дозволяють узагальнювати сучасні концепції світової музичної культури та доцільно застосувати їх в художньо-творчій і педагогічній діяльності.

 Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

·         еволюцію поглядів на сутність музичного тезаурусу;

·         класифікацію музичних знань та особливості їх структурування, форми їх зберігання та способи існування;

·         специфіку музичного тезаурусу з огляду його форм, видів та складових;

·         характерні властивості професійно-творчого тезаурусу композитора;

·         творчі біографії та музичний матеріал видатних композиторів;

·         особливості національних музичних традицій;

·         методи дослідження музичної діяльності персоналій;

·         методику складання музичного тезаурус-словника.

 вміти:

·         самостійно та вільно орієнтуватися в теоретичних засадах музичного тезаурусу;

·         класифікувати музику за сутнісними ознаками її поділу на жанри, форми, види, типи, категорії;

·         обґрунтовувати власну думку щодо дискусійних проблем класифікації музичних знань;

·         робити соціально-історичний, культурологічний, музичний та інтонаційно-стильовий аналізи;

·         визначати внесок провідних композиторів у вітчизняну та світову музичну культуру;

·         розрізняти музичний матеріал на слух.