Програма нормативної навчальної дисципліни _Теоретичні основи музичного тезаурусу_ складена відповідно до освітньо-наукової програми підготовки фахівців освітнього рівня «магістр», галузі знань ___02 культура і мистецтво__ спеціальності _____025 музичне мистецтво____.
Предмет вивчення навчальної дисципліни – музичний тезаурусу як сховище музичних знань, що зберігаються в усній і письмовій формах та поділяються на дві категорії: знання музики й знання про музику.
Міждисциплінарні зв’язки: основний музичний інструмент; музичне виконавство за кваліфікацією; колективні форми музичного виконавства; практикум за кваліфікацією; методика викладання дисциплін кваліфікації; історія виконавського мистецтва.
Дисципліна «Теоретичні основи музичного тезаурусу» відповідає структурно-логічній схемі навчального плану підготовки магістрів; вивчається в комплексі з іншими дисциплінами циклів професійної та практичної підготовки зі спеціальності «Музичне мистецтво» і забезпечує підготовку майбутніх викладачів музики до творчої, концертної та педагогічної діяльності.
Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Теоретичні основи музичного тезаурусу» є оволодіння майбутніми викладачами музичного мистецтва знаннями щодо особливостей музичного тезаурусу, формування у них художньо-творчого мислення в контексті сучасних досягнень мистецтвознавства на основі знань світової й української музичної культури, творчої діяльності видатних композиторів і виконавців; підвищення рівня музичної компетентності та професійної культури майбутніх фахівців.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теоретичні основи музичного тезаурусу» є формування у студентів знань щодо суті та змісту музичного тезаурусу, умінь і навичок, які дозволяють узагальнювати сучасні концепції світової музичної культури та доцільно застосувати їх в художньо-творчій і педагогічній діяльності.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· еволюцію поглядів на сутність музичного тезаурусу;
· класифікацію музичних знань та особливості їх структурування, форми їх зберігання та способи існування;
· специфіку музичного тезаурусу з огляду його форм, видів та складових;
· характерні властивості професійно-творчого тезаурусу композитора;
· творчі біографії та музичний матеріал видатних композиторів;
· особливості національних музичних традицій;
· методи дослідження музичної діяльності персоналій;
· методику складання музичного тезаурус-словника.
вміти:
· самостійно та вільно орієнтуватися в теоретичних засадах музичного тезаурусу;
· класифікувати музику за сутнісними ознаками її поділу на жанри, форми, види, типи, категорії;
· обґрунтовувати власну думку щодо дискусійних проблем класифікації музичних знань;
· робити соціально-історичний, культурологічний, музичний та інтонаційно-стильовий аналізи;
· визначати внесок провідних композиторів у вітчизняну та світову музичну культуру;
· розрізняти музичний матеріал на слух.
- Викладач: Калашник Марія Павлівна