Спеціальність 014 Середня освіта (Біологія) та Спеціальність 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка)

Курс "Фізіологія людини і тварин" читається на 1 курсі у першому семестрі, включає 12 лекційних годин, 24 години практичних лабораторних занять і 54 години самостійної роботи. В кінці курсу іспит.

Метою викладання навчальної дисципліни «Фізіологія людини і тварин» є формування у студентів знань фізіологічних процесів, що відбуваються в нормі і при особливостях психофізіологічного розвитку в органах, системах органів, організму в цілому, та механізмів їх регуляції, функцій у філо – та онтогенезі, взаємодії організму з зовнішнім середовищем, осмислення динаміки життєвих процесів. Основною метою практичних занять є закріплення теоретичних положень, а також розвиток у студентів первинних навичок експериментування. Вивчення цього курсу є складовою частиною загально біологічних дисциплін і сприяє формуванню діалектичного світогляду майбутніх вчителів-дефектологів.      

Основними завданнями вивчення дисципліни «Фізіологія людини і тварин» є формування методологічної основи для розуміння функціонування організму людини як єдиної системи; ознайомлення студентів з основними поняттями сучасної фізіології, термінологією і системою поглядів у даній області; навчання студентів використанню основних методів і методик сучасної фізіології з урахуванням виховування дітей з вадами психофізичного розвитку при інклюзивному та інтегрованому навчанні дітей.

Завданнями навчальної дисципліни є формування відповідних умінь та навичок, а також засвоєння майбутніми педагогами основ біологічної природи та механізмів функціонування організму людини, його функціональних можливостей для реалізації цих знань в процесі цілеспрямованого санітарного, валеологічного, екологічного, медичного виховання. Також формування здатності використовувати під час навчання та виконання професійних завдань знання про особливості життєдіяльності дитини з різними порушеннями розвитку, використовувати психолого-педагогічні знання і практичні навички з фундаментальних та професійних дисциплін в процесі розвитку виховання і навчання дітей з особливими потребами. Засвоєння студентами фундаментальних фізіологічних основ та механізм дії органів та систем організму людини і тварин необхідно для набуття бази для подальшого вивчення дисципліни професійно-педагогічного циклу.

Використання сучасних методів і технологій діагностичної, корекційної, реабілітаційної роботи з дітьми, що мають труднощі в сприйнятті інформації, порушення уваги, пам'яті, мовлення, інтелектуальної діяльності й емоційно-вольової сфери, а також труднощі в навчанні.

Володіння технологіями інклюзивної освіти, здатність ефективно використовувати методичні прийоми роботи з дітьми, що мають труднощі в сприйнятті інформації, порушення уваги, пам'яті, мови, інтелектуальної діяльності й емоційно-вольової сфери, а також труднощі в навчанні.