Виробнича (педагогічна) практика в ІРЦ та спеціальних закладах освіти для дітей з порушеннями слуху
Кафедра спеціальної педагогіки

Шановні здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня ОП "Тифлопедагогіка. Сурдопедагогіка", вітаємо вас на сторінці ОК «Виробнича (педагогічна) практика в ІРЦ та спеціальних закладах освіти для дітей з порушеннями слуху».

Строки проведення: з 07.04.2025 по 17.05.2025 року в змішаній формі (онлайн та офлайн).

Мета практики – формування професійних компетентностей для забезпечення якісної
корекційно-педагогічної допомоги дітям з порушеннями зору та слуху, шляхом застосування
теоретичних знань на практиці у діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) на посадах
фахівців-консультантів (вчителів-дефектологів: тифлопедагога та сурдопедагога), а також у
спеціальних закладах освіти для дітей з порушеннями слуху на посаді вчителя-дефектолога
(сурдопедагога).
Завдання практики:
1. Сформувати професійні навички здійснення діагностичної діяльності та надання
корекційно-розвиткової допомоги дітям із функціональними (зоровими та слуховими) освітніми

труднощами відповідно до їхніх індивідуальних можливостей та потреб в умовах інклюзивно-
ресурсних центрів.

2. Набути вміння розробки та реалізації індивідуальних програм розвитку для дітей з
особливими освітніми потребами.
3. Закріпити і поглибити теоретичні знання зі спеціальної педагогіки і спеціальних
методик викладання дисциплін у спеціальних закладах освіти для дітей з порушеннями слуху у
процесі складання поурочних планів-конспектів, планів-конспектів корекційно-розвиткових
занять, тематичних і календарних планів.
4. Оволодіти методиками навчання, виховання та соціалізації дітей з порушеннями
слуху в умовах спеціальної освіти.
5. Сформувати навички проведення дослідницької та пошукової діяльності з
урахуванням модально-специфічних закономірностей розвитку, навчання, виховання та
соціалізації осіб із порушеннями слуху та/або зору, спрямованої на підвищення ефективності
корекційно-педагогічної роботи із дотриманням норм наукової етики та академічної
доброчесності у професійній діяльності та наукових дослідженнях.
6. Розвиток критичного мислення та рефлексивних умінь у здобувачів вищої освіти для
самовдосконалення та професійного зростання, набуття досвіду роботи в команді та ефективної
комунікації з колегами, батьками, або особам, що їх замінюють та іншими фахівцями.

Технології логокорекційної роботи з дітьми з ТПМ
Кафедра спеціальної педагогіки

Викладання дисципліни спрямоване на набуття здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти необхідних теоретичних знань і практичних умінь із добору й застосування різноманітних технологій, що є необхідними для проведення корекційно-розвиткової роботи з дітьми із ТПМ

Завдання вивчення навчальної дисципліни

-  узагальнення теоретичних і прикладних знань щодо корекційної роботи з дітьми з ТПМ;

-  удосконалення умінь проектувати й здійснювати логокорекційну роботу з дітьми, реалізовувати комплексний підхід до корекції мовленнєвих порушень;

-  формування вмінь добирати й упроваджувати традиційні й інноваційні технології в роботі з дітьми із ТПМ