Вища математика (природничий).
1 курс

Шифр і назва спеціальності

014 Середня освіта (Хімія)

Назва освітньої програми

«Хімія в закладах освіти»

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський)

Цикл дисципліни

Цикл природничо-математичної (фундаментальної) підготовки

курс _1_

семестр(и) вивчення _1__

загальна кількість годин _90_

кредитів _3_

з них аудиторних _36_

поза аудиторних _54_

Вивчення навчальної дисципліни «Вища математика» передбачає вивчення загальних математичних закономірностей, які можуть бути використані здобувачами вищої освіти для розв’язування хімічних задач, побудови математичних моделей для опису та аналізу хімічних явищ, а також для прогнозування та аналізу експериментальних даних математичними методами

Елементарна математика (1 курс для математиків)
1 курс

В навчальній дисципліні «Елементарна математика» будуть обґрунтовані, систематизовані та узагальнені основні опорні факти та способи навчальної діяльності, які розглядалися в шкільному курсі математики, що допоможе майбутньому вчителю підвищити ефективність навчання учнів розв’язуванню задач з математики.

Мета вивчення навчальної дисципліни.

 Метою вивчення навчальної дисципліни «Елементарна математика» є засвоєння студентами основних теоретичних відомостей, практичних вмінь та навичок курсу елементарної математики.

Завдання вивчення навчальної дисципліни.

1)      навчити майбутніх вчителів математики математичному моделюванню як методу наукового та навчального пізнання в процесі розв’язування теоретичних (прикладних) і практичних задач;

2)      навчити створенню навчальних моделей способів (методів) розв’язування основних типів задач курсу елементарної математики: розв’язувати навчальні задачі з метою оволодіння узагальненими способами дій у процесі навчального пізнання;

3)      систематизувати методи математичного доведення та дослідження, навчити їх навчальному моделюванню;

4)      навчити будувати інтерпретації основних теоретичних понять, відношень і їх властивостей у рамках однієї математичної теорії (наприклад, векторно-координатного числення);

5)      навчити створювати власні системи задач з елементарної математики в рамках побудованих математичних та навчальних моделей;

навчити здійснювати рефлексію виконаної навчально-пізнавальної діяльності, процесу учіння (самоаналіз, самооцінка, самоконтроль).


Основи ВМ та МС
1 курс

Метою викладання навчальної дисципліни «Основи вищої математики та математичної статистики» засвоєння здобувачами вищої освіти сучасних математичних методів розв’язування задач та аналізу функцій та явищ, теоретичних положень та способів застосування математичних методів і моделей в психології.

 

Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи вищої математики та математичної статистики»  є:

1.     Сформувати вміння здобувачів вищої освіти розв’язування математичні задачі;

2.     Сприяти розвитку логічного та аналітичного мислення здобувачів вищої освіти; ознайомити студентів з основними поняттями та методами апарату математичного аналізу, математичної статистики та надати рекомендації щодо особливостей його практичного застосування;

3.     Сформувати в здобувачів вищої освіти навички використання математичних методів до розв’язування задач прикладного характеру


Математичний аналіз (для спеціальності "Інформатика")
1 курс

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 014 Середня освіта (Інформатика)
Рік підготовки: 1-й
Семестр вивчення дисципліни: І , 2семестр
Загальна кількість годин: 180 годин
                                                 Кількість кредитів: 6
                                                 Вид контролю: залік, іспит

Метою викладання навчальної дисципліни «Математичний аналіз » є дати студентам загальні уявлення як про первинні поняття математичного аналізу, так і про основні стрижневі його питання для функцій однієї і декількох змінних.

Методи математичного аналізу, засновані на доказах теорем, лем, наслідках та ін., привчають студентів до строгості математичного мислення, абстрактності в підходах до розв’язання задач, до бачення та прогнозування аналогових ситуацій. Оволодіння методами математичного аналізу дозволяє використовувати їх в дослідницьких та практичних цілях, домагаючись реальності результатів та необхідної точності розрахунків.

Математичний аналіз (1М)
1 курс

Викладання навчальної дисципліни «Математичний аналіз» в педагогічному університеті, крім свого загальноосвітнього значення, має метою дати наукове обґрунтування тих понять, перші уявлення про які даються в школі, і які не висвітлюються іншими математичними курсами. Мова йдеться про такі фундаментальні поняття як функція, границя функції, неперервність, диференційовність, інтегровність функцій за Ріманом. Спеціальною темою виділено в курсі побудова та вивчення основних елементарних функцій.
Ідейно-теоретична спрямованість курсу полягає в формуванні наукового світогляду майбутнього вчителя математики. Методи математичного аналізу, засновані на доказах теорем, лем, наслідках та ін., привчають студентів до строгості математичного мислення, абстрактності в підходах до розв’язання задач, до бачення та прогнозування аналогових ситуацій. Оволодіння методами математичного аналізу дозволяє використовувати їх в дослідницьких та практичних цілях, домагаючись реальності результатів та необхідної точності  розрахунків.

Математичний аналіз (для спеціальності "Фізика")
1 курс

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 014 Середня освіта (фізика)
Рік підготовки: 1-й
Семестр вивчення дисципліни: І, 2 семестр
Загальна кількість годин: 330 годин
Кількість кредитів: 11
                                                Вид контролю: іспит, іспит

Метою викладання навчальної дисципліни «Математичний аналіз » є дати студентам загальні уявлення як про первинні поняття математичного аналізу, так і про основні стрижневі його питання для функцій однієї і декількох змінних.

Методи математичного аналізу, засновані на доказах теорем, лем, наслідках та ін., привчають студентів до строгості математичного мислення, абстрактності в підходах до розв’язання задач, до бачення та прогнозування аналогових ситуацій. Оволодіння методами математичного аналізу дозволяє використовувати їх в дослідницьких та практичних цілях, домагаючись реальності результатів та необхідної точності розрахунків.

Аналітична геометрія та лінійна алгебра (для спеціальності "Фізика")
1 курс

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 014 Середня освіта (фізика)
Рік підготовки: 1-й
Семестр вивчення дисципліни: І
Загальна кількість годин: 150 годин
Кількість кредитів: 5
                                                   Вид контролю:  іспит

Мета курсу – оволодіння студентам методами векторної алгебри та координатним методом в просторі і на площині.

Для досягнення мети студенти повинні знати:  означення вектора, операції над векторами та їх властивості;  сутність векторного методу;   сутність методу координат на площині і в просторі;   рівняння площини та прямої в просторі; різні види рівняння прямої на площині;  означення, властивості та класифікацію ліній другого порядку; означення, властивості та класифікацію поверхонь другого порядку; означення та властивості руху та його окремих видів, перетворення подібності, афінних та проективних перетворень.

На підставі отриманих з курсу знань студенти повинні умітивикористовувати лінійні операції над векторами; обчислювати скалярний, векторний та мішаний добутки векторів; застосовувати методи векторної алгебри до розв’язування геометричних задач; розв’язувати задачі на рівняння прямої на площині, на рівняння площини та прямої в просторі; досліджувати криві та поверхні другого порядку, задані канонічними рівняннями; приводити рівняння ліній та поверхонь другого порядку до канонічного виду; застосовувати властивості геометричних перетворень до розв’язування задач на обчислення і доведення.

Математика для економістів. Теорія ймовірностей та математична статистика
1 курс

Нормативно-навчальна дисципліна «Математика для економістів» є складовою циклу професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, і базовою для вивчення спеціальних дисциплін «Економіко-математичне моделювання», «Економетрика» та інших.

Мета вивчення навчальної дисципліни.

Метою викладання навчальної дисципліни Математика для економістів, що складається з двох частин – вищої математики та теорії ймовірності і математичної статистики, є формування базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, розвиток аналітичного мислення та навиків моделювання соціально-економічних задач.

Завдання вивчення навчальної дисципліни.

Основними завданнями вивчення дисципліни Математика для економістів є:

1.  Оволодіння математичними методами, на яких базуються дисципліни старших курсів;

2.  Наукове обґрунтування застосування основних понять вищої математики та теорії ймовірності і математичної статистики;

3.  Відображення міжпредметних зв’язків математичної дисципліни з економічними дисциплінами;

4.  Сприяння процесу професійного самовизначення через вивчення і розуміння основ вищої математики та теорії ймовірності і математичної статистики.



Лінійна алгебра і геометрія (для спеціальності "Інформатика")
1 курс

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 014 Середня освіта (Інформатика)
Рік підготовки: 1-й
Семестр вивчення дисципліни: І семестр
Загальна кількість годин: 120 годин
 Кількість кредитів: 4
                                              Вид контролю:  іспит

Навчальна дисципліна «Лінійна алгебра та геометрія» надає основні теоретичні відомості стандартного курсу аналітичної геометрії та лінійної алгебри, які складають невід’ємну частину загальноматематичної освіти здобувача; узагальнює відомі поняття алгебри та геометрії; дає можливість простежити взаємозв’язок
предметів алгебри та геометрії та логіку розвитку теоретичних побудов в цих дисциплінах; продемонструє застосування теоретичних відомостей до розв’язку практичних задач.

Лінійна алгебра (1М)
1 курс

Резюме навчальної дисципліни "Лінійна алгебра"

Метою викладання навчальної дисципліни є засвоєння здобувачами основних теоретичних відомостей, практичних вмінь та навичок курсу лінійної алгебри.

 Основними завданнями вивчення дисципліни «Лінійна алгебра»  є:

1. Ознайомити з поняттям матриці, визначника, діями над ними та основними властивостями.

2. Навчити застосовувати матриці та визначники до розв'язання задач лінійної алгебри.

3. Навчити досліджувати та розв'язувати будь-які системи лінійних алгебраїчних рівнянь.

4. Ознайомити з поняттям та основнимим властивостями лінійних просторів.

5. Навчити знаходити розмірність та базис системи векторів і векторних просторів.

6. Надати відомості про лінійний оператор, його матрицю, основні дії над операторами та їх властивості.

7. Ознайомити з поняттям та основними властивостями евклідових просторів.

Навчальний матеріал розподілено на 4 змістовні модулі, відповідно за період вивчення навчальної дисципліні заплановано 4 модульні  контрольні роботи. 

Для денної форми навчання передбачено проведення 13 лекцій та 17 практичних занять;

для заочної - 3 лекції та 6 практичних.


Математика для економістів. Вища математика
1 курс

Нормативно-навчальна дисципліна «Математика для економістів» є складовою циклу професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, і базовою для вивчення спеціальних дисциплін «Економіко-математичне моделювання», «Економетрика» та інших.

Мета вивчення навчальної дисципліни.

Метою викладання навчальної дисципліни Математика для економістів, що складається з двох частин – вищої математики та теорії ймовірності і математичної статистики, є формування базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, розвиток аналітичного мислення та навиків моделювання соціально-економічних задач.

Завдання вивчення навчальної дисципліни.

Основними завданнями вивчення дисципліни Математика для економістів є:

1.  Оволодіння математичними методами, на яких базуються дисципліни старших курсів;

2.  Наукове обґрунтування застосування основних понять вищої математики та теорії ймовірності і математичної статистики;

3.  Відображення міжпредметних зв’язків математичної дисципліни з економічними дисциплінами;

4.  Сприяння процесу професійного самовизначення через вивчення і розуміння основ вищої математики та теорії ймовірності і математичної статистики.


Економіко-математичні методи та моделі
1 курс

Вивчення навчальної дисципліни «Економіко-математичні методи та моделі» включає основні поняття, методи побудови математичних моделей економічних систем, принципи їх досліджень та алгоритми знаходжень розв’язків. Нормативно-навчальна дисципліна «Економіко-математичні методи та моделі» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», і має міждисциплінарні зв’язки зі спеціальними економічними дисциплінами «мікроекономіка», «банківська справа» та інших.

Мета вивчення навчальної дисципліни.

Метою вивчення дисципліни «Економіко-математичні методи та моделі»що складається з двох частин – «Економіко-математичне моделювання» та «Економетрика» є формування системи знань з методології та інструментарію побудови і використання різних типів економіко-математичних моделей.

Завдання вивчення навчальної дисципліни.

Основними завданнями вивчення дисципліни є: вивчення основних принципів та інструментарію постановки задач, побудови економіко-математичних моделей, методів їх розв’язання та аналізу з метою використання в економіці.