Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 014 Середня освіта (математика)
Рік підготовки: 2-й
Семестр вивчення дисципліни: І семестр
Загальна кількість годин: 90 годин
Кількість кредитів: 3
Вид контролю: залік
Курс "Основи геометрії" в педагогічному університеті, крім свого загальноосвітнього значення, має метою ознайомлення студентів з аксіоматичним методом, сприяння формуванню у студентів професійних вмінь, необхідних для викладання елементів аксіоматичного методу в шкільному курсі геометрії.
Ідейно-теоретична спрямованість курсу полягає в формуванні наукового світогляду майбутнього вчителя математики.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи геометрії» є отримання студентами базових теоретичних та практичних знань з основ геометрії, навчання студентів загально математичній культурі (вмінню логічно мислити, проводити доведення основних тверджень, встановлювати логічні зв’язки між поняттями, набуття навичок використання математичних методів та основ математичного моделювання у професіональній діяльності).
Метою викладання навчальної дисципліни «Диференціальні рівняння» є оволодіння основними поняттями, методами теорії звичайних диференціальних рівнянь, технікою їх розв’язування; виробити логічне та алгоритмічне мислення, необхідне для розв’язування вказаних рівнянь, а також вміння аналізувати отримані результати.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Диференціальні рівняння» є:
1. Опанування сучасними математичними методами диференціальних рівнянь, які дозволяють розв’язувати теоретичні та практичні задачі;
2. Навчитись формалізовувати прикладну задачу і приводити її до типових сучасних задач теорії диференціальних рівнянь.
- 教师: ЧібісовОлександр Дмитрович
- 无编辑权教师: ЖерновниковаОксана Анатоліївна
- 无编辑权教师: ШтондаОксана Григорівна
Математичний аналіз
Викладання навчальної дисципліни «Математичний аналіз» в педагогічному університеті, крім свого загальноосвітнього значення, має метою дати наукове обґрунтування тих понять, перші уявлення про які даються в школі, і які не висвітлюються іншими математичними курсами. Мова йдеться про такі фундаментальні поняття як функція, границя функції, неперервність, диференційовність, інтегровність функцій за Ріманом. Спеціальною темою виділено в курсі побудова та вивчення основних елементарних функцій.
Ідейно-теоретична спрямованість курсу полягає в формуванні наукового світогляду майбутнього вчителя математики. Методи математичного аналізу, засновані на доказах теорем, лем, наслідках та ін., привчають студентів до строгості математичного мислення, абстрактності в підходах до розв’язання задач, до бачення та прогнозування аналогових ситуацій. Оволодіння методами математичного аналізу дозволяє використовувати їх в дослідницьких та практичних цілях, домагаючись реальності результатів та необхідної точності розрахунків.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Математичний аналіз» є отримання студентами базових знань з математичного аналізу, навчання студентів загально математичній культурі (вмінню логічно мислити, проводити доведення основних тверджень, встановлювати логічні зв’язки між поняттями, набуття навичок використання математичних методів та основ математичного моделювання у професіональній діяльності).
Мета, завдання, результати навчальної дисципліни
Мета: сприяти формуванню здатності здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти розуміти та опанувати основні поняття, теоретичні положення та сучасні математичні моделі математичної статистики для опрацювання експериментальних даних, зокрема в педагогічних дослідженнях, забезпечення необхідного рівня теоретичної підготовки , виховання математичної та дослідницької культури, сприяння розвитку логічного та аналітичного мислення здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня.
Завдання:
– концептуальні та методологічні знання для опрацювання масивів експериментальних даних, насамперед, у педагогічних дослідженнях (міри тенденції та розсіювання статистичних даних; графічні методи аналізу розподілу значень випадкових величин; види розподілу значень випадкових величин; кореляційний аналіз зв’язків (кореляції);
– спеціалізовані уміння та навички для обчислення коефіцієнта прямолінійної регресії; кореляційного відношення; кореляція якісних оцінок тощо) із метою надання кількісних характеристик досліджуваним явищам, , якісним та кількісним статистичним методам дослідження;
– коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотримання належної академічної доброчесності при пануванні алгоритму психолого-педагогічних досліджень, математичному опрацюванні результатів дослідження;
– професійна доброчесність у процесі застосування технік емпіричного і теоретичного аналізу, кількісної та якісної інтерпретації отриманих емпіричних результатів.
Результати навчання: здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти мають здатність:
- продемонструвати системне розуміння галузі підготовки та володіння навичками і методами дослідження, пов’язаними з цією галуззю;
- продемонструвати здатність ґрунтовно досліджувати основні закони розподілу ймовірностей на множинах значень дискретних та неперервних одновимірних та двовимірних випадкових величин, числові та графічні характеристики із науковою чесністю;
- здатність критично аналізувати, адекватно оцінювати та синтезувати методи збору емпіричних даних;
- зробити внесок шляхом оригінального дослідження, що розширює межі знань, виконавши значний обсяг роботи, частина якої заслуговує на публікацію в національних або міжнародних рецензованих виданнях;
- комунікувати з колегами і широкою науковою спільнотою щодо розробки структури педагогічного експерименту із застосуванням статистичної оцінки параметрів розподілу, зокрема довірчих інтервалів для параметрів нормального розподілу ймовірностей на множині значень випадкової величини; кореляційних зв’язків між значеннями випадкових величин, регресійних залежностей;
- сприяти в академічному і професійному контекстах, технологічному, соціальному, або культурному прогресу в суспільстві, заснованому на знаннях розробляти алгоритм перевірки статистичних гіпотез, включаючи непараметричні та параметричні критерії оцінки відмінностей; кореляційні зв’язки між значеннями випадкових величин, регресійні залежності.
Метою викладання навчальної дисципліни «Комп’ютерна геометрія» є надати знання, вміння та методичні навички, що дозволяють використовувати пакети динамічної геометрії як безпосередньо при вивченні геометрії, так і в різних аспектах професійної роботи сучасного вчителя математики.