Сучасні підходи до психологічної допомоги
каф. Психології

Навчальна дисципліна «Сучасні підходи до психологічної допомоги» має на меті формування у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності С4 «Психологія» системи знань про теоретичні засади, структуру, функції, нормативно-правові та етичні засади надання психологічної допомоги в контексті психологічної реабілітації та удосконалення професійних компетенцій у сфері охорони психічного здоров’я, психологічної підтримки людини.

Курс спрямований на розуміння психологічної допомоги як комплексної професійної діяльності, що поєднує правові, етичні, консультативні та реабілітаційні компоненти. Особлива увага приділяється актуалізації національного контексту, зокрема новітнього законодавства України, в тому числі Законів України «Про психологічну допомогу», «Про систему охорони психічного здоров’я в Україні», міжнародним стандартам (ВООЗ, APA) та інтеграції доказових методів психологічної практики.

 

Завдання вивчення навчальної дисципліни «Сучасні підходи до психологічної допомоги»:

1.      Ознайомити здобувачів з сучасною термінологією та базовими поняттями у сфері психологічної допомоги в реабілітації, зокрема консультування, кризове психологічне втручання, психодіагностичні, психокорекційні та відновлювальні заходи, психологічна підтримка.

2.      Надати знання про правові та етичні засади надання психологічної допомоги в Україні згідно з чинним законодавством, із фокусом на норми професійної етики, принципи конфіденційності, добровільності, компетентності, відповідальності психолога.

3.      Опанувати здобувачами базові уміння і навички аналізу потреб і ситуації клієнтів, вибору алгоритму надання психологічної допомоги з урахуванням особистісних, ситуаційних, вікових і культурних факторів.

4.      Формувати у здобувачів наукові знання про напрямки, зміст, етапи, форми психологічного консультування, кризового психологічного втручання з супервізійним супроводом в умовах реабілітації.

5.      Розвивати практичні уміння та навички проведення консультативної діяльності у контексті реабілітаційної роботи та на різних етапах переживання травми.

6.      Формувати психологічні компетентності у сфері психологічної реабілітації, що спрямовується на сприяння ресоціалізації, підтримки ресурсності та досягнення психологічного благополуччя у осіб, які зазнали наслідків травматичного досвіду (воєнна травма, насильство, утрата тощо).

7.      Сприяти усвідомленню меж професійної компетенції психолога в сфері надання психологічної допомоги та активізувати мотивацію до професійного розвитку.