Крім вивчення окремих дисциплін, присвячених певним галузям знань – необхідні узагальнюючі дисципліни, які формують світогляд науковця і працівника освіти. Бо порожнє від таких знань місце заповнюють різноманітні релігійні вірування. Саме таке знання, аргументоване конкретними науковими фактами (бозон Хігса, реліктове випромінювання, астрономічні спостереження телескопу Хаббл за чорними дірами і інші), які підтверджують розрахунки вчених – і надає вивчення даної дисципліни. Отриманні знання забезпечать вирішення складних спеціалізованих задач та практичних проблем у сфері середньої освіти або у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування законів, теорій та методів природничих наук.

 Мета вивчення навчальної дисципліни.

В результаті вивчення дисципліни має бути отримане розуміння функціонування природничих систем різного рівня організації, закономірності протікання еволюційних процесів (фізична, хімічна, біологічна еволюція) у всесвіті, біосфері, інтегровані сучасні знання та уявлення про властивості природних систем і місце людини в них.

 Завдання вивчення навчальної дисципліни.

-      формування у студентів ясного розуміння функціонування природничих систем різного рівня організації, закономірностей протікання еволюційних процесів (фізична, хімічна, біологічна еволюція) у всесвіті, біосфері;

-      формування інтегрованих сучасних знань та уявлень про властивості природних систем і місце людини в них.