Факультет природничої, спеціальної і здоров’язбережувальної освіти

 Сертифікат курсу

Засоби цифрової підготовки в біології

освітнього рівня

Бакалавр

галузі знань

09 Біологія

спеціальності

091 Біологія

освітня програма

Біологія

 

2-й рік навчання

 

3 кредити (90 годин = 60 год. самостійної роботи + 30 год аудиторної роботи, з них 8 годин лекційних та 22 години практичних занять)

 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати: поняття: інформаційна компетентність, цифрова компетентність, інформаційне суспільство, інформатизація освіти, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційна діяльність, інформаційні ресурси; принципи: використання сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності; основні напрямки розвитку інформатизації в Україні та світі; програмні засоби інформатизації професійної діяльності.

вміти: оптимально використовувати ресурси інформаційних фахових систем; інтегрувати сучасні інформаційні технології в професійну діяльність; застосовувати технології електронного офісу у професійній діяльності; використовувати інформаційні технології при розв’язання професійно орієнтованих дослідних завдань; створювати електронні фахові ресурси для професійної діяльності різного рівня та різної форми, зокрема, вміти використовувати інтернет-ресурси, використовувати знання про процеси інформатизації суспільства і професійної сфери.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми формуються програмні компетентності:

ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно так і письмово.

ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.

ЗК10. Здатність працювати в команді.

ФК4. Здатність здійснювати збір, реєстрацію і аналіз даних за допомогою цифрових методів і технологічних засобів у польових і лабораторних умовах.

 

У результаті опанування змісту навчальної дисципліни здобувачі мають досягнути таких програмних результатів навчання:

ПР 1. Розуміти соціальні та економічні наслідки впровадження новітніх розробок у галузі біології у професійній діяльності.

ПР 2. Застосовувати сучасні інформаційні технології, програмні засоби та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення професійної діяльності.

ПР 6. Застосовувати моделі, методи і дані біофізики, аналітичної хімії, хімії, біохімії, математики, у процесі навчання та забезпечення професійної діяльності..

ПР 7. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання.

ПР 8. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей.

ПР 20. Аргументувати вибір методів, алгоритмів планування та проведення польових, лабораторних, клініко-лабораторних досліджень, у т.ч. математичних методів та програмного забезпечення для проведення досліджень, обробки та представлення результатів.

ПР 22. Поєднувати навички самостійної та командної роботи задля отримання результату з акцентом на доброчесність, професійну сумлінність та відповідальність за прийняття рішень.

ПР 23. Реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства.


 

1.      Зміст навчальної дисципліни за модулям та темами

 

Змістовий модуль 1. Цифрові технології в професійній діяльності.

Тема 1.        Технологія. Поняття цифровізації, інформаційних технологій (ІТ) та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Напрями застосування ІТ та ІКТ.  

Тема 2.        Моделювання. Модель та її види. Системний аналіз. Особливості математичних та комп’ютерних моделей, вимоги, обмеження. Конструювання інформаційних предметних середовищ.

Тема 3.        Єдине інформаційне предметне середовище. Створення персонального предметного середовища. Розробка мультимедійних ресурсів (аудіо, відео, анімації, текстова та таблична інформація). Інфографіка як форма наочності. Ментальні карти. Скрайбінг. Планування професійної діяльності (портфоліо).

Змістовий модуль 2. Мережеві та хмарні цифрові та інформаційно-комунікаційні технології.

Тема 4.        Мережеві технології. Інтернет. Структура Інтернету. Передавання даних у мережі Інтернет. Сучасні сервіси Інтернету. Інструменти пошуку в Інтернеті. Основи інформаційної безпеки. Безпека в Інтернеті. Основи захисту даних у комп’ютерних системах.  Спеціалізовані мережеві ресурси. Інтелектуальна власність та авторське право. Система створення публікацій. Web-редактори. Створення веб-сторінок.

Тема 5.        Інформаційні технології в проектній діяльності. Створення проектів в Google документах.  Сервіси  Web 2.0 в організації процесу. Офісні веб-програми для створення спільних документів.

Змістовий модуль 3. Прикладне програмне забезпечення загального та професійного спрямування.

Тема 6.        Класифікація прикладних програмних засобів. Прийоми та засоби автоматизації розробки документів у Microsoft Office

Тема 7.        Розв’язування біологічних задач засобами Microsoft Excel. Біологічні експерименти. Розв’язування задач оптимізації

Тема 8.        Мобільне програмне забезпечення.