Дисципліна Методика логопедичної роботи з дітьми із тяжкими порушеннями мовлення викладається на 4 курсі в 7 семестрі для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівнягалузі знань 01 Освіта/ Педагогіка спеціальності 016 Спеціальна освіта (лекції -20 годин, практичні-28 годин, самостійна робота -72 години; для спеціальності 013 Початакова освіта( лекції - 18 годин практичні 30 годин, самостійна робота - 72 години); для спеціальності 012 Дошкільна освіта (заочна форма)  (лекції - 8 годин, практичні - 8 годин, самостійна робота -104 години), для спеціальності 016 Спеціальна освіта (заочна форма) (лекції -6 годин, практичні-6 годин, самостійна робота - 108 годин).  На 3 курсі в 5 семестрі для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівнягалузі знань 01 Освіта/ Педагогіка спеціальності 012 Дошкільна освіта ( лекції - 6 годин, практичні-6 годин, самостійна робота -108 годин), на 2 курсі в 3 семестрі для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівнягалузі знань 01 Освіта/ Педагогіка спеціальності 012 Дошкільна освіта ( лекції - 6 годин, практичні-10 годин, самостійна робота -104 години)

Метою викладання навчальної дисципліни «Методика логопедичної роботи з дітьми з ТПМ» є озброїти здобувачів вищої освіти системою загальнодидактичних та спеціальних професійних знань, сформувати уявлення про структуру порушеного психофізичного розвитку, про засоби попередження, виявлення та усунення різних мовленнєвих вад у дітей та дорослих, що забезпечують повноцінний загальний особистісний розвиток дітей, їх подальше успішне навчання та освіту.

Основними завданнями вивчення дисципліни є оволодіння науково-теоретичними та методологічними знаннями і практичними вміннями вивчення патогенезу, симптоматики, діагностування мовленнєвих порушень та проведення корекційної роботи для їх подолання відповідно до принципів, методів, прийомів корекційно-логопедичної роботи. 

Згідно  вимог освітньої програми здобувачі повинні

знати:

- предмет, об’єкт, принципи, значення логопедії, класифікації мовленнєвих порушень;

- основні етіопатогенетичні механізми різних мовленнєвих патологій;

- клінічні і психолого-педагогічні характеристики дітей з різними мовленнєвими вадами;

- методи корекційного впливу при різних мовленнєвих вадах.

вміти:

- виділяти характерні риси мовленнєвих порушень;

- обстежувати дітей з різними мовленнєвими вадами;

- проводити диференційну діагностику мовленнєвих порушень;

     - здійснювати вибір корекційних методик, планувати і здійснювати корекційно-логопедичну роботу з дітьми, підлітками та дорослими, які мають вади мовлення.