Навчальна дисципліна «Теорія та методика розвитку рідного мовлення (зі спеціальними методиками)» викладається в другому семестрі для здобувачів 3 курсу (освітній рівень - бакалавр, спеціальність 016 «Спеціальна освіта»).
Метою викладання навчальної дисципліни є забезпечення майбутніх педагогів теоретичними знаннями та практичними уміннями, за допомогою яких вони зможуть досягти достатнього науково-методичного рівня проведення навчально-виховної роботи з розвитку усного мовлення дітей із мовленнєвими порушеннями.
Серед основних завдань вивчення навчальної дисципліни:
Формування у здобувачів вищої освіти уявлень про методологічні, лінгводидактичні та психолого-педагогічні засади навчання дітей рідної мови; б) ознайомлення із завданнями та змістом провідних концептуальних, базових та варіативних програмових документів з актуальних проблем розвитку усного мовлення дітей із мовленнєвими порушеннями;
Знання здобувачів вищої освіти: а) наукові основи методики розвитку рідної мови; б) історія становлення методики розвитку мови як науки; в) зміст, засоби, форми, методи і прийоми навчання дітей рідної мови; г) методика розвитку зв’язного мовлення у дітей із мовленнєвими порушеннями; ґ) методика словникової роботи й ознайомлення дітей з явищами навколишнього життя; д) методика виховання звукової культури мови у дітей із мовленнєвими порушеннями; е) методика формування граматичної будови мови у дітей із мовленнєвими порушеннями; є) методика роботи з книгою.
Вміння здобувачів вищої освіти: а) визначати предмет, об’єкт, зміст і завдання методики розвитку мови як наукової дисципліни; б) виділяти філософські, природничі, психологічні, лінгводилактичні основи методики розвитку рідної мови; в) визначати, на яких принципах ґрунтується робота з розвитку мовлення детей із мовленнєвими порушеннями; г) аналізувати педагогічну спадщину видатних учених-методистів минулого; ґ) орієнтуватися в основних напрямах розвитку методичної науки на сучасному етапі; д) моделювати освітньо-виховний процес і проводити заняття, спрямовані на удосконалення різних сторін мовлення дітей із мовленнєвими порушеннями та інше.
Курс складається з 2х блоків:
I – «Теорія та методика розвитку рідного мовлення» (викладач – к.п.н, доц. Коваленко О. М.)
II – «Спеціальна методика розвитку мовлення» (викладач – к.п.н. Міщенко О. А.)
- Викладач: Коваленко Ольга Миколаївна
- Викладач: Міщенко Оксана Анатоліївна
- Викладач: Райчук Марина Іванівна
- Викладач: Якуба Леся Станіславівна