Спеціальність 014 Середня освіта (Біологія)

Курс "Фізіологія ВНД" читається на 4 курсі у першому семестрі, сключає 12 лекційних годин, 24 години практичних лабораторних занять і 54 години самостійної роботи. В кінці курсу залік.

Метою викладання навчальної дисципліни «Фізіологія вищої нервової діяльності» є формування у студентів системних уявлень про інтегративну діяльність нервової системи, фізіологічні основи вищої нервової діяльності, висвітлення відомостей про специфічні особливості нервової системи людини, мотиваційно-емоційні аспекти поведінки, біологічні основи індивідуальності, сучасні погляди на динаміку умовно-рефлекторної діяльності, онтогенетичні та філогенетичні аспекти розвитку та становлення вищої нервової діяльності, регуляції різноманітних форм поведінки і психічної діяльності в нормі і патології.

Основною метою практичних занять є закріплення теоретичних положень, а також розвиток у студентів первинних навичок експериментування. Вивчення цього курсу є складовою частиною загально біологічних дисциплін і сприяє формуванню діалектичного світогляду майбутніх вчителів.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Фізіологія ВНД» є формування у студентів уявлень про методологію фізіології вищої нервової діяльності, прикладному характері цих знань для біологів; формування у студентів знань про нейрофізіологічні механізми цілеспрямованої поведінки, умовнорефлекторної діяльності, процесах пам’яті і навчання, свідомості та мислення; розвиток у студентів творчого мислення; зміцнення у студентів стійкого інтересу до фізіології вищої нервової діяльності як науки про основи психічної і розумової діяльності, сформувати у студентів розуміння значущості знань фізіології ВНД людини у природно-науковій освіті майбутнього фахівця; сформувати навички і вміння використання в майбутній професійній діяльності знань з фізіології ВНД.

Завданнями навчальної дисципліни є формування відповідних умінь та навичок, а також засвоєння майбутніми педагогами основ біологічної природи та механізмів функціонування ВНД  людини, її функціональних можливостей для реалізації цих знань в процесі цілеспрямованого санітарного, валеологічного, екологічного, медичного виховання. Засвоєння студентами фундаментальних фізіологічних основ та механізм ВНД необхідно для набуття бази для подальшого вивчення дисципліни професійно-педагогічного циклу.