Призначення навчальної дисципліни «Гармонія» – надати студентам уявлення про найважливіші закономірності гармонії як одного із незамінних засобів музичної виразності та формотворення.
Метою вивчення дисципліни «Гармонія» є ознайомлення студентів з основними закономірностями організації звукової тканини по вертикалі та горизонталі, розвиток гармонічного слуху, стимулювання інтересу до творчості, формування у майбутніх учителів мистецтва професійних компетентностей на основі теоретичних і практичних знань з предмету.
Основними завданнями вивчення дисципліни є: формування уявлення про гармонію як один із засобів музичної виразності; ознайомлення з найважливішими закономірностями гармонії; формування навичок гармонічного аналізу, вміння практично використовувати теоретичні знання у виконавській практиці (сольній, ансамблевій та оркестровій); застосування набутих знань і умінь в письмових завданнях з гармонізації та вправах на фортепіано в різних стилях і жанрах.
№ п/п |
Назва теми |
Години |
Кількість балів |
||
Денна форма |
Заочна форма |
Денна форма |
Заочна форма |
||
1. |
Поняття про гармонію. Роль гармонії в музиці |
2 |
1 |
1 |
1 |
2. |
Акорд. Чотириголосний склад. |
2 |
1 |
1 |
1 |
3. |
Функціональна система головних тризвуків. |
2 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Членування музичної мови. Період. Каденції. Кадансовий квартсекстакорд |
2 |
1 |
1 |
1 |
5. |
Повна функціональна система мажору і гармонічного мінору. Діатонічна система. |
2 |
2 |
1 |
1 |
- Викладач: Донченко Любов Іванівна