Програма вибіркової навчальної дисципліни «Колективні форми музикування» складена відповідно до освітньої програми підготовки фахівців першого «бакалаврського» рівня вищої освіти, галузі знань01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 014 «Середня освіта» (Музичне мистецтво).

           

Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Колективні форми музикування» є всебічний розвиток майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі опанування ним різноманітних форм і видів хорового, оркестрового та ансамблевого музикування, підготовка до роботи зі школярами над вокально-хоровим репертуаром діючої програми з «Музичного мистецтва.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Колективні форми музикування» є формування в студентів системи знань про хорову, оркестрову та ансамблеву діяльність; оволодіння уміннями співу у різних видах та типах хору; опанування уміннями і навичками гри в оркестрі народних інструментів; вдосконалення знань та умінь організації навчального та виховного процесів у хоровому, оркестровому або ансамблевому колективах; розвиток умінь аналізу та читання хорових партитур або оркестрових і ансамблевих партій; формування естетичного світогляду, досвіду та особисто-ціннісного ставлення до самоосвіти; розвиток потреби самовдосконалення вокально-хорових, інструментально-оркестрових умінь та навичок; розвиток критичного, креативного мислення; ознайомлення системою музично-просвітницької діяльності; стимулювання пізнавальної та творчої активності студентів; вивчення кращих зразків хорового, оркестрового та ансамблевого мистецтва.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми формуються програмні компетентності:

ІК Здатність критично осмислювати та розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі середньої освіти у процесі навчання основ мистецтва, художньої культури, теорії і практики художньо-творчого розвитку учнів, що передбачає застосування педагогічних технологій та методів освітніх наук і характеризується комплексністю організації навчально-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти.

ЗК 1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК 5Здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях на основі дієвої професійної відданості справі й країні.

ФК 1. Здатність користуватися символікою і сучасною термінологією музичної мови.

ФК 4. Володіння виконавськими (інструментальні, вокально- хорові, диригентські), інтерпретаційними, артистичними уміннями; демонстрування виконавської надійності.

ФК 6. Здатність відчувати і демонструвати емоційну чутливість, рефлексію, ціннісне ставлення до творів мистецтва, здійснювати активне сприймання, запам’ятовування, збереження, відтворення і художньо-педагогічне трактування змісту і смислу творів музичного мистецтва.

 

Передумови вивчення дисципліни: основний музичний інструмент, додатковий музичний інструмент, елементарна теорія музики і сольфеджіо, постановка голосу, хорове диригування.


Результати навчання за дисципліною

У результаті опанування змісту навчальної дисципліни здобувачі мають досягнути таких програмних результатів навчання:

ПРН 1. Володіє навиками організації та управління навчально-виховним процесом в закладах загальної середньої освіти (школи, ліцеї, гімназії) використовуючи сучасні музично-інформаційні технології, вміє аналізувати та розв’язувати професійні педагогічні ситуації в музично-педагогічній та мистецькій освіті

ПРН 2. Знає музичну термінологію, розуміє основні концепції та загальну структуру музично-теоретичного, музично-історичного змісту дисциплін.

ПРН 13. Демонструє інтегровані професійні уміння (гра на музичних інструментах, спів, диригування); здатність до музичного сприймання, запам’ятовування та інтерпретації музичних творів; артистизм, виконавську надійність (самооцінку, самоконтроль, саморегуляцію)

ПРН 17. Володіє елементами логічного і образного мислення, здатний до аналізу, виділення головного і синтезу в навчально-виховній та організаційній діяльності вчителя музичного мистецтва.

ПРН 23. Забезпечує органічне поєднання в освітньому процесі інноваційної, навчальної, виховної та творчої діяльності.

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 8 кредитів ЄКТС 240 годин.


Форма підсумкового контролю успішності навчання у 3 семестрі – залік