Програма обов’язкової навчальної дисципліни «Оркестровий клас» складена відповідно до освітньої програми підготовки фахівців першого «бакалаврського» рівня вищої освіти, галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014 «Середня освіта» (Музичне мистецтво).

 

Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Оркестровий клас» є формування стійких базових та засвоєння глибоких комплексних знань і навичок колективного музикування засобами оркестру народних інструментів домрово-балалаєчного типу, вміння застосовувати їх у навчальному та виховному процесі.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Оркестровий клас» є оволодіння основними навичками колективного музикування, розуміння диригентського жесту, основними задачами, що стоять перед оркестрантом-виконавцем; засвоєння технологій оркестрової практики (звуковидобування в творчому колективі, інтонаційне відчуття ансамблю, відчуття динаміки, тембру); засвоєння засад звуковисотного інтонування, штрихів та прийомів гри в оркестрі, вміння працювати з нотним текстом; вироблення навичок гри під керівництвом диригента та читання з листа оркестрових партій; отримання навичок колективної гри, грунтуючись на творах світової та української музичної спадщини.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми формуються програмні компетентності:

ІК Здатність критично осмислювати та розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі середньої освіти у процесі навчання основ мистецтва, художньої культури, теорії і практики художньо-творчого розвитку учнів, що передбачає застосування педагогічних технологій та методів освітніх наук і характеризується комплексністю організації навчально-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти.

ЗК 1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності.

ФК 1. Здатність користуватися символікою і сучасною термінологією музичної мови.

ФК 4. Володіння виконавськими (інструментальні, вокально- хорові, диригентські), інтерпретаційними, артистичними уміннями; демонстрування виконавської надійності.

ФК 6. Здатність відчувати і демонструвати емоційну чутливість, рефлексію, ціннісне ставлення до творів мистецтва, здійснювати активне сприймання, запам’ятовування, збереження, відтворення і художньо-педагогічне трактування змісту і смислу творів музичного мистецтва.

 

Передумови вивчення дисципліни: основний музичний інструмент, додатковий музичний інструмент, елементарна теорія музики і сольфеджіо, гармонія, історія зарубіжної музики, історія української музики, хорове диригування.

 

Результати навчання за дисципліною

У результаті опанування змісту навчальної дисципліни здобувачі мають досягнути таких програмних результатів навчання:

ПРН 1. Володіє навиками організації та управління навчально-виховним процесом в закладах загальної середньої освіти (школи, ліцеї, гімназії) використовуючи сучасні музично-інформаційні технології, вміє аналізувати та розв’язувати професійні педагогічні ситуації в музично-педагогічній та мистецькій освіті

ПРН 2. Знає музичну термінологію, розуміє основні концепції та загальну структуру музично-теоретичного, музично-історичного змісту дисциплін.

ПРН 13. Демонструє інтегровані професійні уміння (гра на музичних інструментах, спів, диригування); здатність до музичного сприймання, запам’ятовування та інтерпретації музичних творів; артистизм, виконавську надійність (самооцінку, самоконтроль, саморегуляцію)

ПРН 17. Володіє елементами логічного і образного мислення, здатний до аналізу, виділення головного і синтезу в навчально-виховній та організаційній діяльності вчителя музичного мистецтва.

ПРН 23. Забезпечує органічне поєднання в освітньому процесі інноваційної, навчальної, виховної та творчої діяльності.

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 10 кредитів ECTS / 300 годин.


Форма підсумкового контролю успішності навчання – залік