Метою вивчення дисципліни «Розвиток світової і вітчизняної педагогічної думки» визначено: забезпечити умови для формування здатності особи розв’язувати комплексні задачі у професійній (викладацькій) і дослідницько-інноваційній діяльності, що передбачає осмислене застосування положень і досягнень гуманістичної педагогіки з урахуванням принципу історизму, здатність до професійного саморозвитку і самовдосконалення.

 Історико-педагогічний матеріал розглядається за двома змістовими модулями: історія світової педагогічної думки; історія вітчизняної педагогічної думки. Самостійна робота з навчальної дисципліни передбачає: самопідготовку до семінарських практичних занять, позааудиторну самостійну роботу, творчу роботу у контексті обраної теми наукового дослідження чи реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Кожний з модулів запропонованої навчальної дисципліни є відносно завершеною окремою структурною дидактичною одиницею. Це дає можливість вивчати їх незалежно один від одного.